Wellbitin ensimmäinen tilikausi 2020 tapahtumina ja lukuina

Kun Wellbit perustettiin, meidän tavoitteena oli auttaa asiakkaita menestymään ja kehittämään liiketoimintaansa. Me haluttiin yllättää asiakkaat positiivisesti.

Meidän oma menestys tulisi sitten siinä ohessa, jos olisi tullakseen.

Nyt Wellbitin ensimmäinen tilikausi on takana. Liikevaihtoa kertyi 3,8 miljoonaa euroa, tulos plussan puolella, 262 asiakasorganisaatiota ­­– ja 12 todella osaavaa henkilöä tiimissä.

Vuoteen mahtui eräs pandemia, jonka nimeä en viitsi edes mainita. Kohdattiin myös – sanotaanko näin kauniisti – varsin mielenkiintoisia toimia erään toisen alalla toimivan organisaation taholta.

Siitä olen kuitenkin ylpeä, että itse toimittiin reilusti. Ollaan oltu ketteriä ja reagoitu nopeasti olosuhteisiin, markkinaan ja asiakkaitten toiveisiin.

Ei olla pidetty kiinni vanhoista toimintamalleista, vaan ollaan etsitty oikeasti parhaat ratkaisut, ja asiakkaat ovat saaneet parasta mahdollista vastinetta rahalleen.

Haluan esittää kaikille asiakkaille koko sydämestäni ISON kiitoksen luottamuksestanne.

Kiitoksen ansaitsee myös meidän henkilökuntamme. Me tehtiin jo alussa tietoinen valinta, että rekrytoinnissa keskitytään uusiin lupauksiin, joilla ei ole luutuneita käsityksiä toimialasta, vaan jotka osaavat puhtaalta pöydältä arvioida tulevaisuuden mahdollisuuksia.

Porukan yhteen hitsautumista on tuettu Kuortaneen urheiluopiston Omaksi Parhaaksi -työhyvinvointiohjelmalla ja Inspire Groupin henkilökohtaisen tehokkuuden ohjelmalla.

Tämä meidän huikea porukka on kontaktoinut vuodessa yli 3700 yritystä, ollut melkein 2000 tapaamisessa, soittanut yli 10 000 työpuhelua ja käynnistänyt yli 1800 diiliä.

Yli 60 % tarjouksistamme on johtanut kauppaan.

Eli töitä ollaan tehty. Ja missään vaiheessa ei olla annettu periksi.

Silläkin uhalla, että tämä alkaa kuulostaa Oscar-puheelta, haluan vielä esittää yhden kiitoksen.

Meidän päämiehemme, Ricoh, on todella innovatiivinen ja pyrkii näkemään perinteisen liiketoiminnan rajojen ulkopuolelle. Heidän kanssaan on ollut mahtava toimia. Lisäksi asiakkaiden tyytyväisyys Ricohin ylläpito- ja tukipalveluihin on yllättänyt minut erittäin positiivisesti.

Nyt on ensimmäinen vuosi takana – ja monta edessä.

Me jatketaan nousujohteista liiketoimintaa – ja ennen kaikkea asiakkaille tehtyjen lupausten lunastamista.

Tervetuloa mukaan matkaamme.