Jostain syystä monet yritykset vertailevat omia toimintojaan saman toimialan kilpaileviin yrityksiin. Helposti unohtuu, etteivät asiakkaat kovinkaan usein tee tuollaista vertailua. Asiakas vertaa toimintaa kaikkiin niihin kokemuksiin, joita hänellä on.
Omia toimintoja pitäisi uskaltaa tarkastella ns. ”puhtaalta pöydältä.” Eli, jos tulisin tähän markkinaan tässä hetkessä, niin miten asiakkaat odottavat kyseisen palvelun toimivan? Mihin he vertaavat sitä? Haluavatko he käyttää tähän aikaansa, vai haluavatko he vain, että se toimii sovitulla tavalla? Voiko toimitus tapahtua summittaisesti, vai haluaako asiakas tänä päivänä tietää tarkalleen, koska se tapahtuu? Jos olemme sopineet, että palvelu on jatkuvaa ja toimii automaattisesti, niin kuinka monta kertaa homma saa mennä pieleen? Nykyään voidaan seurata ja valvoa kaikkea. Välillä tuntuu, että tietyt toimijat mielellään kertovat heilläkin olevan viimeisin äly tekemisessä. Totuus saattaa yllättää – sillain väärällä tavalla. Työntekijäkokemusta ei saa unohtaa tässä aiheessa. Jos yrityksen työntekijät joutuvat kertomaan valkoisia valheita ja paikkaamaan jatkuvasti järjestelmien puutteita, niin jossain vaiheessa malja keikahtaa yli. Yhdelläkään palvelua tarjoavalla organisaatiolla ei voi olla varaa jättää toteutus säälittävän ja naurettavan rajamaille. Palvelua ei ole automatisoitu, jos sitä tekevät ihmiset täysin manuaalisesti alkeellisin välinein. Ja kun se malja keikahtaa, niin silloin asiakaskin näkee totuuden. Meidän tavoitteenamme on luoda aivan uudet standardit erinomaiselle palvelulle omalla toimialallamme. Haluamme yllättää sinut, asiakkaamme, positiivisesti. Niin positiivisesti, että haluat suositella meitä liiketuttavallesi ja kerrot meistä myönteiseen sävyyn esimerkkejä hyvästä palvelusta. Haluamme tuottaa sinulle ja organisaatiollesi todellista hyötyä, joka mahdollistaa sinun liiketoimintasi kasvamisen. Toisin sanottuna haluamme poistaa kasvun esteet asiakirjahallinnan ja viestinnän alueilta. Toimimme Hämeenlinnan, Jyväskylän, Porin, Seinäjoen, Tampereen ja Turun talousalueilla. Henkilöstömme on tarkkaan valikoitu ja he jakavat saman intohimon kanssani – me kaikki haluamme ylittää odotuksesi ja yllättää positiivisesti. Kokeile – ota yhteyttä!
0 Comments
Suomi on täynnä kaatopaikkoja tai vähintäänkin sekavia museoita. Moni ”patruunatyyppinen” johtaja ajattelee helposti, että kaikki pitää omistaa. ”Meillä on niin paljon rahaa, ettei sitä tarvitse muilta lainata.” Tai sitten voidaan ajatella, että nyt kun tuo hankinta tehtiin, niin ihan vähään aikaan ei kannata tulla ruinaamaan mitään.
Tällaisissa ja hyvin monessa ihan tavallisessakin organisaatiossa hankintakulttuuri johtaa sekalaiseen toimintaympäristöön, jossa laitteet ja ohjelmistot eivät kommunikoi keskenään, ihmiset osaavat käyttää vain osaa laitteista, ohjelmistoista ja muista järjestelmistä. Tietoturvaa ei ole huomioitu lainkaan – tai se on niin vanhentunutta, ettei siitä ole mitään hyötyä. Samoja asioita tehdään eri osastoilla eri tavoin ja oikea tekeminen kulkeutuu perimätietona. Monella työpaikalla on se kuuluisa joku, joka osaa hoitaa asian. Entä, jos se joku ei olekaan jonain päivänä rivissä? Kuinka mahdolliset uudet työntekijät suhtautuvat muinaisjäänteisiin? Kun hankitaan käyttöoikeus nykyaikaisiin palveluihin, vapautetaan varoja tehokkaampaan käyttöön, omaan ydinliiketoimintaan. Yrityksen investoinnit kannattaa kohdentaa kasvun tavoitteluun. No, mitä minkään organisaation ei sitten kannata omistaa? Vastaus on todella yksinkertainen: Ei tietokoneita. Ei tulostimia. Ei ohjelmistoja. Ei esitystekniikkaa. Ei puhelimia. Ei toimistokalusteita. Ei edes toimitiloja. Jos haluat keskittyä olennaiseen ja luoda hyvän pohjan organisaatiosi hyvinvoinnille ja kasvulle, ota yhteyttä! Lähes 22 vuotta sitten hyppäsin upseerin uralta suureen tuntemattomaan kopiokonemaailmaan. Tänä aikana tekninen kehitys on ollut todella huimaa, ja olen onnekseni päässyt näkemään sen hyvin läheltä. Olen päässyt tutustumaan maailman johtaviin tutkimuslaitoksiin ja nähnyt omin silmin, miten tulevaisuuden ratkaisuja synnytetään ja tuodaan markkinoille. Uskon jatkuvaan kehittymiseen ja kehittämiseen. Uskon myös siihen, että kaikkea tekemistä voi ja pitää kyseenalaistaa jatkuvasti. Urani aikana olen ohjannut asiakkaani analogisista kopiokoneista digitaalisiin monitoimijärjestelmiin. Olen pyrkinyt poistamaan manuaaliset työvaiheet ja siirtämään paperiset prosessit mahdollisimman pitkälle sähköistetyiksi. Olen auttanut suuria organisaatioita luopumaan kokonaan omista painatuskeskuksistaan ja sadoista, jopa tuhansista turhista tulostimista. Rahoituksen mahdollisuudet ovat olleet käytössäni koko urani ajan. Uskon vahvasti siihen, ettei mitään nopeasti vanhenevaa teknologiaa kannata ostaa: on viisaampaa maksaa kuukausittain saadusta hyödystä. Olen päässyt ratkaisemaan asiakkaiden ongelmia tarjoamalla täysin ulkoistettuna palveluna sitä, mitä moni on kuvitellut tekevänsä aina itse. Olen panostanut siihen, että asiakkaani ovat saaneet investoinneistaan kaiken hyödyn irti. ”Tulen kouluttamaan teitä aina, kun kehtaatte pyytää. Ja toivon teidän pyytävän mahdollisimman usein.” Tämä on periaate, jota olen noudattanut jopa esimiesten kielloista huolimatta. Tyytyväinen asiakas on mielestäni paras kannustin itsensä kehittämiseen. Urani on koostunut monesta erittäin mielenkiintoisesta vaiheesta, joissa olen päässyt kuulemaan Suomen johtavien organisaatioiden edustajien näkemyksiä ja toiveita siitä, miten alamme palvelut hoidettaisiin ihannemaailmassa. Olen päässyt toimimaan myös sisällön-, tiedon- ja brändinhallintaan sekä automaattiseen metatiedottamiseen erikoistuneen ohjelmistoyhtiön toimitusjohtajana. Keinoäly ja muut globaalin markkinan seuraavat jättimäiset askeleet tulivat myös tutuiksi. Tuolloin pääsin neuvottelupöytiin, joissa oli mukana Suomen TOP100-organisaatioiden lisäksi kansainväliset toimijat. Yksi tuon taipaleen kohokohdista oli lähes vuoden pituinen hanke UCLA:n kanssa USA:n ohjelmistomarkkinoiden tutkimiseksi ja liiketoimintasuunnitelman rakentamiseksi. Wellbitin ideaWellbit perustettiin, koska uskon pystyväni tarjoamaan paljon parempaa asiakaskokemusta ja merkittävämpiä hyötyjä asiakkailleni uusien kumppanieni kanssa.
Maailma muuttuu kiihtyvään tahtiin, eikä uusien asioiden hoitaminen vanhojen menetelmien avulla hyödytä ketään. Uusia asioita pitää tehdä uusin menetelmin. Ketterästi, tehokkaasti ja jatkuvasti kehittyen. Haluamme yllättää asiakkaamme, sinut, positiivisesti. Niin positiivisesti, että haluat suositella meitä liiketuttavallesi. Haluamme tuottaa sinulle ja organisaatiollesi todellista hyötyä, joka mahdollistaa liiketoimintasi kasvamisen. Toisin sanottuna haluamme poistaa kasvun esteet asiakirjahallinnan ja viestinnän alueilta. Toimimme Hämeenlinnan, Jyväskylän, Porin, Seinäjoen, Tampereen ja Turun talousalueilla. Henkilöstömme on tarkkaan valikoitu ja he jakavat saman intohimon kanssani – me kaikki haluamme ylittää odotuksesi ja yllättää positiivisesti. Kokeile - ota yhteyttä. Ystävällisin terveisin Erkki-Jussi, toimitusjohtaja ja asiakaspalvelija |
KirjoittajaErkki-Jussi Welling on toiminut IT-alan ratkaisujen parissa jo yli 20 vuoden ajan. ArkistoAiheet |